The Age of Innocence
(Elmer Bernstein)

 


1. The Age of Innocence (4:38)

2. At the Opera (3:11)
("Faust" Opera)

3. Radetzky March (2:16)
Performed by The Berlin Radio Symphony Orchestra

4. Emperor Waltz OP 437 / Tales From the Vienna Woods (Excerpts) (2:27)
Performed by The London Philharmonic


5. Mrs. Mingott (1:43)

6. Dangerous Conversation (2:14)

7. Slighted (0:58)

8. Van Der Luydens (2:17)

9. First Visit (2:29)

10. Roses Montage (1:20)

11. Ellen's Letter (2:05)

12. Archer's Books (2:08)

13. Mrs. Mingott's Help (3:50)

14. Archer Pleads (1:49)

15. Passage of Time (2:44)

16. Archery (1:28)

17. Ellen at the Shore (2:15)

18. Blenker Farm (2:38)

19. Boston Common (0:54)

20. Parker House (1:17)

21. Pich Up Ellen (2:12)

22. Conversation With Letterblair (2:33)

23. Archer Leaves (1:04)

24. Farewell Dinner (2:05)

25. Ellen Leaves (2:43)

26. In Paris (1:12)

27. Ellen's House (0:48)

28. Madame Olenska (2:18)

29. End Credits (5:04)

 

TT 64:25

 
 

  • Hudbu zložil: Elmer Bernstein
  • Dirigoval: Elmer Bernstein
  • Orchestrácie: Emilie A. Bernstein
  • Produkcia: Elmer Bernstein
  • Nahraté v The Hit Factory, New York City
  • epic soundtrax 1993 (474576 2)
 

Hudba / Album

Dlho som váhal, či si zoberiem na mušku tento soundtrack. Je to totižto hudba určená skôr obdivovateľom klasickej než filmovej hudby. Zloženie orchestra a forma prednášanej hudby je veľmi konzervatívna a umiernená a jediné čo pri posluchu pripomína že ide o hudbu filmoví, sí jednak důžky skladieb a s tým spojený priliš často sa meniaci jej charakter a taktiež občasné opakovanie sa motívov. Tých je tu požehnane, ale nedostáva sa im až takého priestoru a rozvinutia, ako je u soundtrackov zvykom.

Hlavný motív je jednoznačným vrcholom. Je krásny, vášnivý a je zo všetkých najvýraznejší. Prichádza v trackoch The Age of Innocence, Passage of Time a End Credits. Druhým navýraznejším a najzaujímavejším je Hitchcockovsky záľudný, varovný motív, prednesený v skladbách Dangerous Conversation a Conversation With Letterblair. Zvyšné, ničím výnimočné melódie sa nesí vo veľmi pokľudnej a decentnej atmosfére romantiky, intríg, vznešených tanečných radovánok alebo aj občasného smítku.

Najlepšie na tomto CD sí ale prekvapivo pasáže, ktoré navzišli z Bernsteinovho pera. Pomalá, nesmierne citlivo skomponovaná klasika At the Opera je skutočným skvostom, ktorý považujem za najlepší track na albume. Radetzky March a Emperor Waltz sí notoricky známe "tancovačky", ktoré nepotrebují žiadny komentár. Ak ich aj nepoznáte po názve, neznáme vám určite nebudí - za to vám ručím.

Ako celok znie tento soundtrack skôr ako príliš dlhá a trochu jednotvárne odrecitovaná výpoveď z doby veľkých mravov a konvencií, kedy boli akékoľvek spoločenské výstrelky doslova neprijateľnými prehreškami. Ak je vám atmosféra týchto nostalgických časov po chuti, toto CD je určené práve vám.

 
Hudba ***    Album ***    Zvuk ***

 

Booklet

Trojstranový, rozkladací, z neobvykle tvrdého papiera a graficky veľmi decentný (celému baleniu albumu dominuje anjelska biela farba). Zvonka zopár pekne zaranžovaných farebných fotografií, zvnítra okrasným písmom - čierne na bielom - tracklisting a základné info + obsiahly text Martina Scorseseho a Jaya Cocksa o Elmerovi Bernsteinovi a dlhoročnej spolupráci s ním.

Tiež pozrite:

The Piano 
 
Schindler's List 
 
The Shawshank Redemption 
 

 


Artwork copyright (c) 1993 Sony Music, review copyright (c) 2000 Martin Pomothy

TOPlist