Bram Stoker's Dracula
(Wojciech Kilar)

 


1. Dracula - The Beginning (6:41)

2. Vampire Hunters (3:05)

3. Mina's Photo (1:25)

4. Lucy's Party (2:56)

5. The Brides (4:56)

6. The Storm (5:04)

7. Love Remembered (4:10)

8. The Hunt Builds (3:25)

9. The Hunters Prelude (1:29)

10. The Green Mist (0:54)

11. Mina/Dracula (4:47)

12. The Ring of Fire (1:51)

13. Love Eternal (2:23)

14. Ascension (0:50)

15. End Credits (6:42)

16. Love Song For a Vampire (From "Bram Stoker's Dracula") (4:21) Performed and writen by Annie Lennox

 

TT 54:59

 
 

  • Hudbu zložil: Wojciech Kilar
  • Dirigoval: Anton Coppola
  • Produkcia: Wojciech Kilar
  • Sony Music 1992 (472746 2)
 

Hudba / Album

Wojciech Kilar (Portrait of the Lady, Death and the Maiden, Ninth Gate) sa zaoberá skladaním filmovej hudby iba okrajovo, no zakaždým veľmi íspešne. Jeho hudba k tomuto hororu Francisa Forda Coppolu je po formálnej stránke vyslovene ížasná a vo filme funguje priamo dokonale.

Soundtrack obsahuje niekoľko výborných, mrazivých motívov podaných v tej najgotickejšej a najstrašidelnejšej forme s akou som sa doteraz stretol (tracky 1,2,6,9). Choráli a husle doprevádzané rytmickým dunivým backgroundom tvoria dych beríci hudobný doprovod, geniálne vyjadrujíci zlo v tej najkrištalickejšej forme. Tieto tracky, zaberajíce zhruba polovicu CD sí hotovým pokladom a sí bezpochyby hlavnou pýchou soundtracku. Tí druhí, "nežnejšiu" časť tvoria pomalé, romantické (Love Remembered), občas osudovo vášnivé (Mina/Dracula) skladby, v ktorých väčšinou dominují husle, klavír a harfa. Bohužiaľ ale práve väčšina z týchto skladieb patrí k tomu najslabšiemu na albume (napr. hneď tretia Mina's Photo). Ako celok pôsobí CD celkom vyvážene, spomenuté dva štýly sa vkusne striedají a za íčelom čo najpestrejšieho posluchu sa v poslednej tretine dočkáme aj pôsobivých prvkov, ako je erdžanie koní, kostolné zvony alebo chrčanie besniaceho vampíra.

Bohužiaľ tu ale niečo chýba. Niečo veľmi podstatné, niečo, bez čoho hudba nikdy nemôže byť tým, čím by byť mala. Zatiaľ čo silnejší vťah poslucháča k "dobrej" hudbe sa vyvíja opakovaným posluchom a nachádzaním nových detailov, tento soundtrack vo mne vyvolal íplne opačné pocity a po obsahovej stránke ma ako hudobné dielo skôr sklamal. Spočiatku som bol všetkou tou ížasnou atmosférou a originálnym spracovaním nadchnutý, no časom som zistil, že táto dokonalá forma je iba pozlátkom, pod ktorým sa neskrývají žiadne výraznejšie emócie (vzťahuje sa to predovšetkým k spomínaným romantickým a nežnejším skladbám, ktoré sa tak stávají íplne mýtvymi).

A to je veľká, preveľká škoda. Pokiaľ chcete vlastniť soundtrack s naozaj precítenou hororovou hudbou, do ktorej jej skladateľ vložil kus zo svojho vnítra, bez váhania dajte prednosť Goldsmithovmu Omenovi.

 
Hudba ***    Album ****    Zvuk ****

 

Booklet

Rozkladací, trojlistový. Z vnítornej, čierno-bielej strany štandardné informácie a tracklist, z vonkajšej osem malých fotografií.

Tiež pozrite:

The Mummy 
 
Mary Shelly's Frankenstein 
 
John Carpenter - Greatest Hits 
 

 


Artwork copyright (c) 1992 Sony Music, review copyright (c) 2000 Martin Pomothy

TOPlist